Ilyen például a mozgás örömének megtapasztaltatása, mozgásigényük kielégítése és mozgástapasztalataik bővítése. Természetesen mindezt játékos formában kell tennünk úgy, hogy az egyszerre legyen élvezetes és változatos számukra.
Az óvodáskor az egyik legalkalmasabb időszak arra, hogy a kicsikben kialakítsuk a rendszeres napi mozgás igényét, ami a későbbiekben szokássá válik, így felnőttkorban sem okoz majd nehézséget nekik odafigyelni a rendszeres testmozgásra.
Az óvodai mozgásfejlesztéshez gyakorta hívnak segítségül a óvodapedagógusok bizonyos gyógytornai eszközöket is, amikkel megelőzhető a rossz testtartás, a gerincferdülés és a lúdtalp kialakulása. Ha gyermekek ebben a korban nem kapják meg a megfelelő mozgásfejlesztést otthon és/vagy az óvodában, motoros képességeik visszamaradhatnak, ami kihatással lehet testi és lelki egészségüknek fejlődésére is.
Mivel ebben a korban mindenük a játék, ezért az óvodai mozgásfejlesztési gyakorlatok legnagyobb részét magára a játékra, a játékosságra, az élményekre kell építenünk. Mivel a mozgás és az értelmi fejlődés mondhatni együtt jár, ezért a komplex iskolai előkészítő játékok egyik alapjául is szolgál az óvodások mozgásfejlesztése. A Mother Goose alapítványi magánóvoda játékos iskola előkészítő programjával segíti az iskolaérettség elérését. Gyermekjóga, úszás, korcsolyázás, testmozgás a friss levegőn, hogy csak néhány élményteli foglalkozást említsünk, amikkel a gyermekek iskolaérettségét fejlesztjük és megkönnyítjük számukra az óvodából iskolába történő átmenetet.